Dětské kolektivy

Věříme, že pobyt pod širým nebem v přírodní scenérii zásadním způsobem ovlivňuje to, jak se cítíme.
Proto bereme školní kolektivy do terénu, kde se rychleji otevírá mysl a probouzí se kreativita.
Našim cílem je, aby se děti nebály projevit, více si věřily a rozuměly samy sobě.
Aby se dobře cítily v kolektivu a uměly si poradit se vztahy v něm. Výsledkem je spokojený človíček, kterému se pak lépe daří v každé činnosti. Jeho úspěch mu přináší větší sebevědomí, radost ze života a chuť a elán učit se a poznávat nové věci.Naše motto zní:
„HRAJEME PRO HRU!
RUŠÍME PROHRU!“
V našich aktivitách i hrách děti učíme novému nastavení, kdy vždy vyhráváme všichni.
Škola v přírodě jinak
Organizujeme příměstské tábory, kroužky i programy na míru pro školy a sportovní týmy,
Příměstké
tábory
Pojď prožít neopakovatelný týden na farmě Hůrka. Budeš si užívat zábavu a aktivity v přírodě a pozorovat, co se v ní děje.
Zažiješ,
jak se zachází se zvířaty tak, aby tě poslouchaly a měly rády. Můžeš tu pozorovat koně, ovečky, slepičky, včely, ptáčky a další živé tvory.
Uvaříš si,
s ostatními kamarády připravíš zdravou dobrotu na ohni. Zkusíš si tvoření výrobků z přírodnin, malování na dřevo, stavění týpí a jiných přírodních úkrytů.
Naučíme tě,
jak to udělat, abys se cítil dobře sám se sebou i s ostatními v kolektivu.
A určitě se dobře pobavíš v našich hrách, protože v nich budeme vyhrávat všichni a každý se bude jen radovat! :-)
Kontakty:
Eliška Šebestíková
ela@takoa.cz
+420 732 271 534
Jarda Chroňák
jarda@takoa.cz
+420 602 293 221
Školní třídy
a sportovní týmy
Programy na míru. 1 den nebo 2 dny na Vámi zvolené téma...
Můžete si vybrat
z 10 témat
1.
UMÍŠ SE DÍVAT KOLEM SEBE?
A CO VIDÍŠ?
Všímavost
· k sobě – uvědomit si sám sebe ( Vím, co chci? A kdo jsem? ) - pochopit sebe v různých situacích ( Co mi vadí a proč?)
· k druhým – empatie ( Umím druhé pochopit a pomoci jim? )
· k přírodě – pozorování a ochrana ( Co se z ní mohu naučit? ; Jak o ni mohu pečovat? )
· k sobě – uvědomit si sám sebe ( Vím, co chci? A kdo jsem? ) - pochopit sebe v různých situacích ( Co mi vadí a proč?)
· k druhým – empatie ( Umím druhé pochopit a pomoci jim? )
· k přírodě – pozorování a ochrana ( Co se z ní mohu naučit? ; Jak o ni mohu pečovat? )
2.
VÍŠ PROČ SE VZTEKÁŠ NEBO PLÁČEŠ?
A KDO ZA TO VLASTNĚ MŮŽE?
Rovnováha
· emoce a vyrovnanost ( Jak se vyrovnat se svými pocity.)
· neverbální komunikace = řeč těla ( Jaké informace vysílá mé tělo k druhým a obráceně.)
· tělo x mysl – stres ( Jak se mohu zbavit napětí pomocí těla a naopak.)
· rozum a cit- propojení srdce a hlavy skrze vyjádření se ( Proč je dobré nebát se říkat, jak se cítím ! )
· emoce a vyrovnanost ( Jak se vyrovnat se svými pocity.)
· neverbální komunikace = řeč těla ( Jaké informace vysílá mé tělo k druhým a obráceně.)
· tělo x mysl – stres ( Jak se mohu zbavit napětí pomocí těla a naopak.)
· rozum a cit- propojení srdce a hlavy skrze vyjádření se ( Proč je dobré nebát se říkat, jak se cítím ! )
3.
CHYBA JE TVŮJ UČITEL A KAMARÁD!
VÍŠ TO? NEBOJ SE JÍ!
Chyba
· chyba jako příležitost ke změně ( Tvůj vývoj.)
· chyba a důvěra (Sebevědomí lidé se nebojí chybovat.)
· jak komunikovat chybu ( Co mi chyba říká?)
· strach ze selhání = stres ( Proč je dobré projevit svou jedinečnost a nebát se posměchu?)
· chyba jako příležitost ke změně ( Tvůj vývoj.)
· chyba a důvěra (Sebevědomí lidé se nebojí chybovat.)
· jak komunikovat chybu ( Co mi chyba říká?)
· strach ze selhání = stres ( Proč je dobré projevit svou jedinečnost a nebát se posměchu?)
4.
ZNÁŠ MOUDROSTI TOLTÉKŮ ?
Moje dohody
· pracuji na 100% = ne víc ani míň (Umím uhlídat sám sebe? A proč potřebuji disciplínu?)
· neubližuji slovem ( Vím, jak bolí kritika a ošklivá slova, která vysílám k druhým?)
· neberu si osobně, co o mě řekne ten druhý ( Ostatní si to přece o mně nemyslí! )
· nevytvářím si domněnky , co kdo říká ( Jejich příběh může být docela jiný.)
· pracuji na 100% = ne víc ani míň (Umím uhlídat sám sebe? A proč potřebuji disciplínu?)
· neubližuji slovem ( Vím, jak bolí kritika a ošklivá slova, která vysílám k druhým?)
· neberu si osobně, co o mě řekne ten druhý ( Ostatní si to přece o mně nemyslí! )
· nevytvářím si domněnky , co kdo říká ( Jejich příběh může být docela jiný.)
5.
TAKY TĚ NEBAVÍ DODRŽOVAT PRAVIDLA?
PROČ JE VLASTNĚ MÁME?
Respekt a řád (musím, nesmím, chci)
· hodnoty a pravidla ( Umíš je dodržovat? Poznáš, kdy už jsi je překročil?)
· jinakost ( Proč jsme každý jiný? A je někdo lepší a ten druhý horší?)
· zákon a svoboda ( I mezi hranicemi existuje MOJE svoboda.)
· moje, tvoje hranice ( Poznáš, kdy už tvé chování druhému vadí nebo naopak, kdy on už ubližuje tobě?)
· hodnoty a pravidla ( Umíš je dodržovat? Poznáš, kdy už jsi je překročil?)
· jinakost ( Proč jsme každý jiný? A je někdo lepší a ten druhý horší?)
· zákon a svoboda ( I mezi hranicemi existuje MOJE svoboda.)
· moje, tvoje hranice ( Poznáš, kdy už tvé chování druhému vadí nebo naopak, kdy on už ubližuje tobě?)
6.
BOJÍŠ SE OZVAT A NECHÁŠ SI VSĚ LÍBIT,
NEBO JSI VŮDCE SMEČKY?
Řešení problémů
· komunikace, diskuse, zapojení druhých ( Umíš naslouchat, ale i říct svůj názor?)
· tolerance x konflikt - šikana, nátlak ( Dokážeš se bránit proti silnějšímu?)
· samostatnost, rozhodnost ( Zvládneš sám splnit úkol bez souhlasu a podpory druhých?)
· plán, cíl ( Je důležité mít svůj plán a vědet kam chci jít?)
· komunikace, diskuse, zapojení druhých ( Umíš naslouchat, ale i říct svůj názor?)
· tolerance x konflikt - šikana, nátlak ( Dokážeš se bránit proti silnějšímu?)
· samostatnost, rozhodnost ( Zvládneš sám splnit úkol bez souhlasu a podpory druhých?)
· plán, cíl ( Je důležité mít svůj plán a vědet kam chci jít?)
7.
JSEŠ JINÝ(Á) A NECÍTÍŠ SE DOBŘE V KOLEKTIVU?
CO S TÍM?
Já osobnost (moje já)
· moje talenty (Každý máme své. Hledej je ve svém dětství a nezapomeň, co tě bavilo.)
· moje silné a slabé stránky (Znáš je a víš jak s nimi pracovat?)
· role v týmu, ve skupině (V kolektivu jsme si rovni a nikdo není důležitější.)
· jinakost - každý jsme jiný (Proč je to dobré?)
· moje talenty (Každý máme své. Hledej je ve svém dětství a nezapomeň, co tě bavilo.)
· moje silné a slabé stránky (Znáš je a víš jak s nimi pracovat?)
· role v týmu, ve skupině (V kolektivu jsme si rovni a nikdo není důležitější.)
· jinakost - každý jsme jiný (Proč je to dobré?)
8.
UMÍŠ POCHVÁLIT SÁM SEBE A DRUHÉ,
NEBO JEN STÁLE KRITIZUJEŠ?
Pochvala, zpětná vazba
· ZV jako dar (Jak přijmout ZV bez emocí a pozitivně?)
· pochvala a její účinky - chuť do akce, energie, vztah, důvěra (Víš jak moc tvá pochvala druhému pomůže? A naopak?)
· ZV jako pomoc a zájem o druhé (Jak dát ZV citlivě a druhého neodsoudit?)
· ZV jako dar (Jak přijmout ZV bez emocí a pozitivně?)
· pochvala a její účinky - chuť do akce, energie, vztah, důvěra (Víš jak moc tvá pochvala druhému pomůže? A naopak?)
· ZV jako pomoc a zájem o druhé (Jak dát ZV citlivě a druhého neodsoudit?)
9.
SPOLUPRÁCE S KAMARÁDY TI NEJDE?
JAK NA TO, ABY TĚ BAVILO PRACOVAT VE SKUPINĚ NA SPOLEČNÉM CÍLI?
Týmová spolupráce
· pomoc + podpora (Proč je tak důležitá komunikace ?) · společné cíle a hodnoty (Umíme je spolu najít ? A proč k tomu potřebujeme demokracii?)
· kluci + holky = akce + intuice (Jsme jiní a přece se krásně doplňujeme.)
· budování vztahů – rodina, třída, komunita (Harmonické VZTAHY jsou základ úspěchu v každém týmu!)
· pomoc + podpora (Proč je tak důležitá komunikace ?) · společné cíle a hodnoty (Umíme je spolu najít ? A proč k tomu potřebujeme demokracii?)
· kluci + holky = akce + intuice (Jsme jiní a přece se krásně doplňujeme.)
· budování vztahů – rodina, třída, komunita (Harmonické VZTAHY jsou základ úspěchu v každém týmu!)
10.
CESTA ZA MÝM SNEM…
PENÍZE CHCI NEBO NECHCI?
JAK JE TO VLASTNĚ SPRÁVNĚ?
Finanční gramotnost
· cesta za snem? co k tomu potřebuji? … peníze a majetek (K čemu je potřebujeme? A proč chceme něco vlastnit?)
· a co když chci víc a rychleji? … půjčka a hypotéka (Jaká rizika nebo klady mohou přinést?)
· a když se něco stane? … pojištění (Je důležité a kdy?)
· pro starší děti je možné dát i rozměr základy podnikání
· cesta za snem? co k tomu potřebuji? … peníze a majetek (K čemu je potřebujeme? A proč chceme něco vlastnit?)
· a co když chci víc a rychleji? … půjčka a hypotéka (Jaká rizika nebo klady mohou přinést?)
· a když se něco stane? … pojištění (Je důležité a kdy?)
· pro starší děti je možné dát i rozměr základy podnikání
Neváhejte nás kontaktovat:
Eliška Šebestíková
ela@takoa.cz
+420 732 271 534
Jarda Chroňák
jarda@takoa.cz
+420 602 293 221